Napjainkban egyre több szervezet megköveteli partnereitől az ISO 9001 szabvány szerinti minőségirányítási rendszer kiépítését és tanúsíttatását. Különösen érvényes ez multinacionális vállalatok beszállítóira. A tanúsítottság sok esetben ma már alapfeltétele az ajánlattételnek, közbeszerzési eljáráson való indulásnak, vagy a pályázati támogatás iránti kérelem benyújtásának.
Az ISO 9001-es szabvány 8 minőségirányítási alapelvet tekint fontosnak:
- Vevőközpontúság
- Vezetés
- Munkatársak bevonása
- Folyamatszemléletű megközelítés
- Rendszerszemlélet az irányításban
- Folyamatos fejlesztés
- Tényeken alapuló döntéshozatal
- Kölcsönösen előnyös kapcsolatok a beszállítókkal
Az ISO 9001 előnyei:
- Mind a vezetőség, mind az alkalmazottak körében erősödik a minőség tudat
- A társaság minden dolgozója felelőssé válik a saját szakterületén belül, hogy a minőségi előírásokat, követelményeket megtartsa
- Javul a folyamatok nyomon követhetősége
- Javul a vevők elégedettsége
- Egységessé válik a vállalat imázsa
- Lehetővé válik új belföldi és exportpiacok megszerzése
- Nagyobb esély nyílik tenderpályázatok elnyerésére